Sambutan Mawlid Rasul s.a.w peringkat MAS, Kota Kinabalu

Antara muslimat yang hadir. Turut kelihatan puteri saya Maryam Awatif yang menemani saya

Antara muslimat yang hadir. Turut kelihatan puteri saya Maryam Awatif yang menemani saya

Alhamdulillah walaupun tarikh sebenar Mawlid Rasul s.a.w telah berlalu hampir 20 hari namun sambutan Mawlid Rasul s.a.w masih hangat. Hari ini sahaja saya menerima tiga jemputan, pertama dari LHDN dan SMKA Inanam tetapi kedua-dua jemputan tersebut tidak dapat saya tunaikan kerana bertembung dengan program sifar E Bahasa Arab PMR di SMKA Limau-limaun.
Peserta lelaki Bengkel Sifar E Bahasa Arab

Peserta lelaki Bengkel Sifar E Bahasa Arab

Semoga anak-anak di SMKA Limau-limaun berjaya dengan cemerlang dalam PMR tahun ini.
Pelajar perempuan yang terlibat

Pelajar perempuan yang terlibat

Ceramah di LHDN disampaikan oleh sahabat saya Ustaz Mohd Akmal al-Hafiz.

Perjalanan saya ke MAS ditemani oleh Saudara Ambran pegawai MAS, salah seorang surau Riyadussolihin, jadi taklah susah ana nak ke sana.Jumlah yang hadir di pejabat MAS Kota Kinabalu tidaklah begitu ramai, lebih kurang dua puluh orang termasuklah seorang kenalan lama Saudara Farid jurutera MAS yang berasal dari Sudan, sudah lebih sepuluh tahun di Sabah.

Saudara Ahmad Farid dari Sudan(yang paling kanan dalam gambar)

Saudara Ahmad Farid dari Sudan(yang paling kanan dalam gambar)

Dia turut mendengar ceramah saya dalam bahasa Melayu dan selesai kuliyah saya bertanya kepadanya dalam bahasa Arab, adakah anda memahami kuliyah yang saya sampaikan, dia menjawab: Ya kecuali tentang cara rasul s.a.w menyikat rambut. Semoga Allah menambahkan perasaan sayang dan cinta kita terhadap rasul s.a.w. 28 MAC 2009-2.09pm

Tinggalkan Jawapan

