Tuan Hj Omar Lailatul Qadar

Tuan Haji Omar bersebelahan dengan ustaz Mizan

Beliau adalah salah seorang jemaah yang saya kenali pada sepuluh malam terakhir Ramadan kerana tempat kami iktikaf di masjidil haram sama…Walaupun perkenalan sekejap tetapi saya dan tuan haji ada berhubung sesekali…Pada hari raya Aidil Adha saya ada menerima mesej tetapi tak berkesempatan untuk membalas…Beberapa hari yang lepas saya berhubung dengan Hj. Omar untuk bertemu dengan beliau..pada awalnya dia bersetuju untuk bertemu dan terlupa dengan temu janjinya …Saya bermalam di rumah tuan Hj Omar juga tapi tuan Hj Omar Tumpang…setelah berpisah pada Ramadan yang lalu kali ini saya berkesempatan buat kali kedua saya bertemu dengan Hj Omar Lailatul Qadar. Dia tinggal dan di Shah Alam dan bertanggung jawab menghidupkan sebuah surau di sana…saya berharap saya akan dapat ke sana suatu masa nanti..Hj Omar merupakan seorang ahli perniagaan …Dalam kesempatan yang ringkas saya sempat mendengar perniagaan restoran yang diusahakan oleh isteri dan anaknya…walaupun sekejap banyak juga pertolongan yang diberikan oleh beliau untuk memudahkan perjalanan kami…terima kasih THO semoga Allah memudahkan perniagaanya..demikian pesanan beliau sebelum saya bertolak…

Tinggalkan Jawapan

